Pga mildværet de siste dagene er forholdene ikke gode nok for Skikarusell i morgen. Det er imidlertid fortsatt mulig å ta en treningstur i Brekko.
Årets tredje skikarusell blir onsdag 11. februar. Det blir skøyting også på dette løpet. Påmelding innen tirsdag kveld . Utdeling av startnr kl 1720 på stadion. Første start vil gå 1800, og de neste startene vil følge umiddelbart etterpå. Det vil også være mulig å melde på før start i Brekko (men det er lettere for arrangementet om det gjøres på forhånd)
Løyper:
A 500 m, uten tidtaking
B 1 km
C 2.5 km
D 4 km
E 8 km (to runder)
Påmelding sendes på e-post: ktau@statoil.com innen tirsdag kveld.
Følgende info må oppgis:
Navn, Født år, Løype, Klubb
Alle betaler løpet selv. Det koster kr 40 per løper. Dette betales ved henting av startnr på stadion. Vær ute i god tid.
Det skal også betales en parkeringsavgift til Jæren friluftsråd . Det står egne bokser for dette på parkeringsplassene.
Alle er velkomne, uansett klubbtilhørighet.
Vel møtt!
Årets andre skikarusell gikk av stabelen 3. februar. Det var glimrende forhold i Brekko med kaldt og flott vintervær. Denne gangen var det skøyting på programmet og hele 122 deltakere stilte til start.
Onsdag 4. februar klokken 18:00 blir det felles dugnad på det nye klubbhuset. Ta med kost, da det er mye byggestøv som må sopes bort. ALLE oppfordres til å delta!
Bjerkreim IL arrangerte kretsmesterskap på Feed Skiarena 24.-25. januar. Individuell start i klassisk på lørdag og sprint skøyting søndag. To kjekke dager med mange Gjesdalløpere på startstreken!
Linn slo til med seier begge dager Foto: Henning WiigVilde gikk veldig bra og fikk to 3.plasser Foto: Henning WiigAndre gikk inn til en sterk 2.plass i M17 Foto: Henning WiigTo solide løp av Martin Foto: Henning WiigEline ble kretsmester i lørdagens klassiskrenn Foto: Henning Wiig
Årets første skikarusell ble gjennomført i Brekko i klassisk stil. Totalt 82 løpere deltok. Det var fine spor og alle skiløperne så ut til å kose seg i løypene.
Årets første skikarusell blir onsdag 21. januar. Det blir klassisk på dette løpet. Det meldes om fine forhold i Brekko, men det kan være litt grus løypa. Påmelding innen tirsdag kveld kl 2200. Utdeling av startnr kl 1720 på stadion. Første start vil gå 1800, og de neste startene vil følge umiddelbart etterpå.
Løyper:
A 500 m, uten tidtaking
B 1 km
C 2.5 km
D 4 km
E 8 km (to runder)
Påmelding sendes på e-post: ktau@statoil.com innen tirsdag kveld kl 22:00.
Følgende info må oppgis:
Navn, Født år, Løype, Klubb
Alle betaler løpet selv. Det koster kr 40 per løper. Dette betales ved henting av startnr på stadion. Vær ute i god tid.
Det skal også betales en parkeringsavgift til Jæren friluftsråd . Det står egne bokser for dette på parkeringsplassene.
Alle er velkomne, uansett klubbtilhørighet.
Vel møtt!
Sivert går inn til seier på sprinten. Foto H. Wiig.
Sist helg var det Norgescup for junior på Lygna. Her slo Sivert Wiig til med en fantastisk seier på sprint i klassisk stil i klasse M18. Sivert var suverent best hele dagen og vant alle heat samt prologen. I prologen hadde han best tid av alle løperne, inkludert de i klassen M19/20. I tillegg til dette fulgte Sivert opp med en tredjeplass på 10 km klassisk og en 6. plass på 10 km skøyting. På skøyteløpet hadde han stavproblemer som nok kostet han et par plasseringer. Med dette beviste Sivert til fulle at han er helt i norgestoppen i sin årsklasse. Det skal bli spennende å følge han videre i sesongen bla. under Ungdoms-OL.
I tillegg til Sivert stilte Gjesdal il med fire andre løpere. Disse var Andre Ravndal i M17, Lene Taugbøl Lomeland i K18, Sondre Taugbøl Lomeland i M19/20 og Tor Jøran Ravndal i M19/20. Lene oppnådde en meget sterk 17. plass på 5 km skøyting, men ble dessverre syk etter dette. Sondre fikk en 55. plass på 15 km klassisk som beste resultat, Andre oppnådde en 113. plass på 10 km skøyting som best og Tor Jøran en 129. plass på 15 km klassisk.
Aldri før har så mange lokale løpere deltatt på Norgescup for junior. I tillegg til Gjesdals fem løpere stilte også Bjerkreim il med fem løpere og Sandnes il med hele 14 løpere. Dette viser at det gode rekrutteringsarbeidet med samarbeid mellom klubbene både med sonelag og felles arrangement som eksempelvis Blink bærer frukter.