Kategoriarkiv: Gjesdal Idrettslag

Rulleskimølle for skøyting klar til bruk

Sandnes Sparebank Arena:

Sandes Sparebank Arena har nå satt kronen på verket ved anskaffelsen av en rulleskimølle for skøyting. Arenaen fremstår nå komplett med alle de fasiliteter som det er behov for. Et meget bra løypenett, skytebane med 31 blinker, arenahus med spinningssal, klubblokaler, garderober og sanitæranlegg, fullt utstyrt kjøkken og overnattingsdel med 44 sengeplasser.

Mølla er levert av det lokale selskapet Normill AS på Ålgård, under ledelse av tidligere skiskytter Markus Ims Skårland.

Fortsett å lese Rulleskimølle for skøyting klar til bruk

TEAM NOS

Gjesdal IL og Sandnes IL har i samarbeid laget et trenings- og konkurransetilbud til våre langrennsløpere i junioralder. Teamet består av 5 gutter og 5 jenter i alderen 16-20 år og trener for teamet er Renate Bergset Tjetland.

Team NOS har tre fellestreninger hver uke i tillegg til treningssamlinger i helgene.

Skisesongen 2022-2023 består Team NOS av:
– Kristina Kleppa
– Karina Andrea Strand
– Nora Byrkjedal Levang
– Julia Alice Scott
– Ana Delfi Strand
– Henrik Håland
– Marcelo Hetland Strand
– Andreas Tjeldflåt Kvalbein
– Sondre Lunåsmo
– Samuel Kleppa

Teamet er allerede godt i gang med forberedelsene inn mot skisesongen og reiser i slutten av oktober og i begynnelsen av november på sesongens siste barmarkssamling i Alicante. Etterpå er vi veldig klar for vinter!

ÅPNING AV ANLEGGET I SANDNES ARENA

Offisiel åpning blir søndag 2. oktober fra klokken  15.00-18.00. 

Åpningen er åpen for alle, og blir også annonsert i Aftenbladet og Sandnesposten.

Gjesdal IL skal sammen med Sandnes IL langrenn stille med prøving av rulleski, samt lage en ferdighetsløype til de som er større.

Det blir også arrangert et uhøytidelig bakkeløp uten tidtaking (joggesko),  3 gavekort som blir trukket tilfeldig blant de som blir med a 1 000,- på hver.

Bogafjell sykleklubb skal lage en liten sykkelløype samt at en kan prøve spinningsyklene deres. Figgjo og Sandnes stiller med et par lasergevær samt at en kan prøve å skyte med skarpt på blinkene.

Det blir servert gratis pølser, saft og kaffe.

Dette skal være en aktivitetsettermiddag for medlemmer og andre.

Blir du med?