I alt 75 løpere deltok på dagens uhøytidelige sprintrenn på Ålgård. Løpet gikk rundt Gjesdal il sitt nye klubbhus og løpebane. Det ble gått prolog og 4 heat for alle løpere. Resultatene fra prologen finner du her. Utover dette har vi ingen offisielle resultater men alle fikk ei veldig god treningsøkt. Prolog Sprintrenn Gjesdal idrettspark 2015
Kategoriarkiv: Gjesdal Idrettslag
Sprintrenn rulleski 15.6.
Gjesdal il innbyr igjen til uhøytidlig sprintrenn. Tidligere år har dette vært arrangert ved Ivar anlegget utenfor Ålgård. I år flytter vi dette til vårt nye klubbhus på Ålgård. Dette ligger i Gjesdal idrettspark.
Løpet arrangers som tidligere med kun to klasser, opp til og med 12 år og 13 år og eldre (aldersklasser som på Blink, dvs 12 år tilsvarer født i 2004). Valgfrie ski opp til 12 år. To-er hjul for 13 år og eldre. Det blir prolog etterfulgt av heat. Heat settes sammen med mest mulig jevne løpere. Opprykk og nedrykk avhengig av plassering i heat.
Ingen startkontingent og ingen premiering.
Påmelding via minidrett innen 13.6.: Link til påmelding
Fra E39 ta opp til venstre i siste rundkjøring gjennom Ålgård dersom du kommer nordfra, kommer du sørfra blir det da til høyre i første rundkjøring. Kjør opp til du ser idrettsparken på venstre side.
KART
Parkering ved løpebanen.
Det blir kiosksalg v/ klubbhuset!
Siste utendørsdugnad
Siste innsats utendørs for å gjøre ferdig rekkverk og annet småplukk. Ta med hammer og drill.
Mandag 8. juni klokken 17:30
Ny dugnad
Torsdag 28. mai 18:00 blir det ny dugnad på uteområdet for å gjøre ferdig det vi har igjen av utsiden av klubbhuset.
Østerhus – Boligavis
Kjenner du noen som er på jakt etter ny bolig? Tips dem om flotte boliger fra Østerhus, som nå kan være et godt BOLIGKUPP! Alle tips Gjesdal IL bidrar med, som fører til signert kontrakt, skaffer Gjesdal IL 25.000,- i klubbkassen vår!
Se boligavisen, og del denne med boligsøkere!
Fireløpsserien: 1. juni
Mandag 1. juni er det start for årets fireløpsserie i friidrett. Vi er for første gang på det nye sentralidrettsanlegget. Påmelding utenfor det nye klubbhuset. Løpet 40 meter/200 meter vil foregå mellom friidrettsstadion, og kunstgressbanen til Ålgård FK.
Invitasjoner til sonelag langrenn høst 2015
Sonesamling langrenn 2004-2005
Invitasjon til sonesamlinger langrenn, for alderstrinn 11-12 år, 13-14 år og 15-16 år, har gått ut til klubbene.
Se invitasjon vedlagt med informasjon.
Merk påmeldingsfrist juni- egenandel betales som bekreftelse på påmelding. Klubbene skal melde inn deltakere klubbvis, så dersom du er interessert gi beskjed:
11-12 år meldes på til torgeir.nevland@lyse.net
13-14 år meldes på til henning.wiig@lyse.net
15-16 år meldes på til inger.ravndal@lyse.net
Banedekket legges
Nå har arbeidet med å legge banedekket på friidrettsstadion begynt. Arbeidet pågår mens det er godvær, og er veldig tidkrevendes pga den høye presisjonen som kreves for å få det helt flatt/slett.
Derfor må vi informere om at mens arbeidet med å legge dekket på banen er i gang, er det IKKE lov å bruke friidrettsbanen til løping/trening/rulleski eller noen annen form for aktivitet. Det er ikke lov å gå innenfor gjerdene. Det vil informert på våre nettsider når dere kan ta i bruk banen igjen.
Polytan som legger dekket informerer oss om at noen har vært å tråkket på dekket som er lagt til nå, og det er tydelige spor i dekket. Dette må de se om de klarer å få repparert.

Renate Bergset Tjetland tatt ut på regionalt landslag
Gjesdal Idrettslag gratulerer Renate som er tatt ut på Regionlaget Vest.
Regionlaget er en felles satsing mellom Norges Skiforbund Langrenn og Veidekke. Lagene representerer utøvere som ligger rett under dagens langrennslandslag, og som har ambisjon om å bli eliteutøvere.
Les Gjesdalbuens artikkel her: http://gbnett.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=6851
17. mai
Gjesdal IL vil være med i togparaden rundt ÅFK sitt område. Hovedstyret oppfordrer alle styremedlemmer og alle aktive unger som vil, til å stille bak fanen vår. Oppmøte til toget er kl.15.45
